Idén már 10. éve
CITY RALLYE
amator autós tájékozódási és
vezetéstechnikai versenysorozat
Az 1996. októberi verseny eredményei Az 1997-es év eredményei
Az 1998-as év eredményei Az 1999-es év eredményei
A 2000-es év eredményei A 2001-es év eredményei
A 2002-es év eredményei A 2003-as év eredményei
Mi a
City Rallye ?A City Rallye egy autós verseny szakág, melynek célja: versenyzési lehetőséget biztosítani minden amatőr autós versenyzés iránt érdeklődő számára. Emellett feladatunknak tekintjük a szabadidős autósport propagálását, a vezetési tudás fejlesztését, a terepi tájékozódási készség fokozását, városunk környezetünk megismertetését.
A verseny során megrendezett ügyességi versenyek a vezetéstechnikai tudást fejlesztik. A városi és országúti szakaszok a közlekedési rendszabályok gyakorlati, az elméleti kérdések pedig a műszaki és forgalombiztonsági ismereteket mélyítik el.
Hogyan született ?
Immár kb. 30 éve rendeztek először hasonló versenyeket Magyarországon. A példát külföldről hozták pécsi földmérők és indították hazai útjára Geo Rallye néven. Akkor még a versenyek komoly geodéziai felkészültség nélkül nem voltak teljesíthetők. Ezek a versenyek szelídültek később közérthetővé.
Mi 1989-ben vettünk részt először ilyen versenyen. Hamar felmerült egy budapesti verseny ötlete is, és 1991. őszen megrendeztük az első budapesti City Rallye-t. Azóta töretlenül fejlődik a versenysorozat. Az első években két, három kupát, majd 1996-ban az első - négy versenyből álló - nem hivatalos bajnokságot rendeztük meg. Ebben az esztendőben meghirdettük a III. City Rallye Kupasorozatot. Ez öt versenyből áll, két tavaszi, egy nyári és két őszi versenyt foglal magába.
Mi szükséges a részvételhez?
Egy vezető és egy navigátor, valamint egy normál közúti forgalomba bocsátható autó, a szükséges, érvényes úti okmányokkal. No és sok-sok jókedv. A versenyszakaszokon érdemes harmadik illetve negyedik személy segítségét is igénybe venni, a számtalan feladat eredményes megoldásának érekében.
A versenyt gépátvétel nyitja meg és csak a versenyszabályzat előírásait minden szempontból kielégítő gépkocsi indulhat. Ezek az előírások gyakorlatilag egyeznek az gépjárművek időszakos műszaki vizsgáinak előírásaival.
A verseny során a KRESZ szabályai érvényesek. Ezt több helyen titkos ellenőrző helyeken ellenőrizzük.
Az etapok (tájékozódási szakaszok) leírását a versenyzők az induláskor kapják meg egy itinerben. Ennek megoldása két részből áll. Először az ábrák logikai sorrendjét kell - egy általában egyszerű logikai feladványból - megállapítani, majd az ábrákon helyes sorrendben végighaladni és az ábrákhoz rendelt feladatokat megoldani. A teljes útvonal titkos így a versenyzők saját tájékozódásuk alapján haladnak végig a cca. 200 km össztávú 3 nappali 1 éjszakai szakaszt magába foglaló versenyen. A szakaszok előtt, esetleg azokat megszakítva a versenyzőknek lezárt pályán ügyességi számokat kell teljesíteni (ezek helyettesítik a gyorsasági szakaszokat).
A verseny során a versenyzők érintik az előírt áthaladás-ellenőrző helyeket illetve egyes áthaladás-ellenőrző feladatokat kell végrehajtaniuk.
Az eredményhirdetés minden esetben a versenyt követő napon kerül megrendezésre.
Mik a feladatok ?
A verseny tulajdonképpen egy autós "tájékozódási futás", azzal a különbséggel, hogy itt nem az nyer aki a leggyorsabban ér a célba, hanem az aki minden feladatot megold és a megadott időre érkezik. A verseny rendezője mindig alacsony átlagsebességet szab meg. A sokszor játékos feladatokat a versenyzőknek maguknak kell megkeresni és a megoldást feljegyezni.
Kik támogatják a versenysorozatot ?
Évek óta céljaink megvalósítását segíti a BRFK Balesetmegelőzési Osztálya, a Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság, és a Pest megyei Közlekedési Felügyelet.
Bakonyi Zoltán 460-2209
bakizoli@freemail.c3.hu
(Kell még ennél több?! )