V E R S E N Y S Z A B Á L Y Z A T (KIVONAT)
Budapest és Pest megye területe.
2.1. A kocsi személyzetének minimum vezetõbõl
és navigátorból kell állni, ajánlott
harmadik illetve negyedik személy is.
2.2. A versenyen gyorsasági szakasz nincs, így autókategóriákat
csak az ügyességi versenynél különböztetünk
meg. Az autókategóriákba sorolást a Versenyszabályzat
1. sz. melléklete tartalmazza.
2.3. Négy autó (min. 3) alkothat egy csapatot. Egy autó
csak egy csapat tagja lehet. Az értékelésbe a három
legeredményesebb autó eredménye számít.
3.1. A vezetõ rendelkezzen érvényes jogosítvánnyal,
személyi igazolvánnyal, érvényes forgalmi engedéllyel.
3.2. A navigátor rendelkezzen személyi igazolvánnyal.
3.3. A gépkocsi rajtszámait és a kötelezõ
reklámokat a rendezõ kívánsága szerint
kell elhelyezni.
3.4. A gépkocsi személyzetének felszerelése
legyen : iránytû, vonalzók, szögmérõ,
számológép, papír, körzõ, elemlámpa,
ragasztószalag, filctollak, rajzszög, ragasztó, olló,
Budapest térkép.
3.5. A versenyre csak érvényes mûszaki vizsgával
rendelkezõ jármûvet lehet nevezni. A gépkocsival
a programban meghatározott idõpontban mûszaki szemlére
kell jelentkezni. A gépátvétel végrehajtása
a pontozási táblázat szerint történik.
3.6. A gépkocsik a verseny alatt rajtszámot és kötelezõ
reklámokat kötelesek viselni amelyrõl a rendezõ
gondoskodik.
3.7. A versenyzõk a verseny ideje alatt (Az elsõ autó
„A" etapra indulásától az utolsó etapról
legkésõbb célba érkezõ autóig.)
mobil hírközlési berendezést (mobiltelefon, CB,
személyhívó, URH) nem használhatnak.
3.8. A rajtszámokkal és a kötelezõ reklámokkal
kapcsolatban a gépátvétel a következõkre
terjed ki: · tartós rögzítés ·
megfelelõ elhelyezés A kijelölt sportbíró
a verseny lebonyolításának teljes ideje alatt ellenõrzi
a fenti elõírások be-tartását és
a pontozási táblázat 1. pontja alapján hibapontokkal
büntet.
4.1. Az útvonal hossza : 150-200 km, amely 3-6 szakaszból ( ETAP-ból ) áll melybõl egy éjszakai. A verseny teljes útvonala titkos így a versenyzõk saját tájékozódásuk szerint haladnak, a ver-seny teljesítéséhez helyismeret nem szükséges. A tájékozódás útvonal-leírás (ITINER) alapján történik:
· analóg ábrákkal · vonalas itinerrel · térképszerkesztéssel · nyíl itinerrel · azimut nyíl itinerrel · vagy egyéb módon.
A rendezõség minden versenyévad elején jelmagyarázatot
ad ki, mely az év során érvényes. Az év
közbeni változásokról Végrehajtási
Utasítás útján értesíti a versenyzõket.
4.2. A verseny normál közúti forgalom mellett kerül
lebonyolításra, jó és közepes minõségû
asz-faltozott utakon. A közúti biztonságra való
tekintettel a rendezõség az itinerrel alacsony átlagsebes-séget
ír elõ. A KRESZ szabályai a verseny teljes ideje alatt
betartandók.
4.3. Az ETAP-ok hosszúságát és az átlagsebességet
az itiner tartalmazza. A Szakasz menetideje = ETAP hossza / átlagsebesség,
amely értéket felfelé kell kerekíteni ugyanis
minden megkezdett perc egésznek számít. ETAP menetidejét
a versenyzõk maguk számítják ki:
Az etap teljes menetideje = szakasz menetideje + feladatokra adott idõ
+ idõbeírónál (IB) eltöltött idõ
( ha volt az etap közben ).
4.4. Az ETAP-okon a versenyzõk külön feladatokat kötelesek
teljesíteni, a feltüntetett kérdé-seknek megfelelõen
(KH).
4.5. A (IB,ÁE,KH) helyek az itiner-ábrán szereplõ
útkeresztezõdés tengelyeinek metszéspontjától
a következõ itiner-ábra szerinti útkeresztezõdés
metszéspontjáig értendõ.
5.1. A verseny útvonalát tartalmazó itinert és
a menetlevelet az indulás elõtt egy perccel kapják
meg a versenyzõk. A menetlevelet tintával kell kitölteni,
az útvonalon az elõírásnak megfelelõen
vezetni, majd az IE-n le kell adni. A menetlevél elvesztése
le nem adása, abba való belejavítás a SZAKASZ
( ETAP ) érvénytelenítését jelenti.
5.2. A rajttól a gépkocsik egyenként indulnak, meghatározott
idõközönként, amelyet a ren-dezõk határoznak
meg. Indulás csak jeladás után történhet.
Az indulási idõtõl való el-térésért
hibapont jár.
5.3. Az ÜGYESSÉGI PRÓBÁN a gépkocsikat
az egyes feladatoknak megfelelõ idõközönként
és sorrendben rajtoltatjuk. A gépkocsiban a próba
alatt csak a vezetõ és a navigátor tartózkodhat,
bekapcsolt biztonsági övvel. A vezetõ ablaka leereszthetõ,
a navigátoré nem, nyitott vagy rosszul becsukott ajtóval
versenyezni tilos. A rendezõk adott próbára vonatkozó
utasításait szigo-rúan be kell tartani. A pontozási
szempontokat a versenyszabályzat PONTOZÁS része tartalmazza.
Az ügyességi próbák összeredménye
ad egy pontértéket és ezzel egy kategóriánkénti
sorrendet. A SAJÁT KATEGÓRIÁJÁBAN a legjobb
eredményt elérõ 0 hibapontot kap, a továbbiakban
pedig minden autó annyit, amennyi ponttal a legjobbtól eltér.
Az így kapott hibapontok számítanak be a verseny abszolút
értékelésébe. Az ügyességi versenyek
rajtjánál a gépkocsinak legalább egy kerékkel
a startvonalra rá kell áll-nia. Az indítás
a versenybíró „3...2...1...RAJT" jelére történik.
Az óra a „RAJT"-ra indul és akkor áll meg amikor
a gépkocsi a célvonalat legalább egy kerékkel
átlépi és megáll. Úgy kell megállni,
hogy a célvonal a gépkocsi két tengelye közé
essen. Minden más, rossz megállásnak minõsül.
Az ügyességi pálya egy vagy több pontján
kötelezõen érintendõ pont van kijelölve,
melyek kihagyása esetén a próbát lemondottnak
tekintjük.
5.4. Minden ügyességi próbát a nevezési
lapon szereplõ vezetõnek kell teljesítenie. A versenyszaka-szokon
(ETAP) a gépkocsi személyzete (vezetõ, navigátor,
utas) helyet cserélhet.
5.5. Egyéb feladatokat a KH-ek tartalmazzák. Ilyen lehet
pl. a támogatókkal kapcsolatos kérdések, tesztkitöltés
stb. Errõl Végrehajtási Utasítás rendelkezik.
6.1. A verseny során a KRESZ SZABÁLYAI MINDVÉGIG
ÉRVÉNYESEK !
6.2. A nevezési lap aláírásával a résztvevõk
kötelezettséget vállalnak arra, hogy jelen versenyszabályzat
elõírásait betartják, a rendezõséggel
szemben követeléssel nem lépnek fel.
Az óvási idõ lejárta után történik a végsõ eredmény kihirdetése. Ekkor hirdetjük ki a csapatverseny eredményét is. Díjazás : Ügyességi próba : négy kategória (I.-III.) Abszolút verseny : elsõ hat helyezett, Csapat verseny : elsõ három helyezett.
Különdíjak : A legeredményesebb hölgy: a kategóriában elért legjobb helyezettnek (ha ez nem dönt, a kevesebb hibapont döntõ) A legjobb utas : annak az autónak a személyzete kapja, amely a legkevesebb hiba-pontot gyûjti a BETÛK-bõl. Hölgy csapat Utolsó értékelhetõ versenyzõ valamint több egyéb különdíj.
A versenyrendezõség minden esztendõ elején versenynaptárt ad ki. A versenyzõk a kupasorozat versenyein elért eredményeik alapján pontokat kapnak, melyek az éves összesítésbe számítanak bele. A versenysorozatban elért eredmények alapján az év utolsó versenye után az Abszolút ügyességi és Abszolút kategória éves kupagyõztese a versenysorozat vándordíját kapja, melyet egy évig õrizhet. Az értékelésbe a versenysorozatban elért VSZ-1 db legjobb eredmény számít bele (ahol VSZ az adott évben megrendezett versenyek száma). Az Abszolút ügyességi kupaversenyben a vezetõnek, az Abszolút kupaversenyben a vezetõnek és a navigátornak minden az értékelésbe beszámító versenynél meg kell egyeznie. (Az abszolút kupaversenyben a vezetõ és navigátor helyet cserélhetnek.) A fenti feltételek meglétére vonatkozóan a gépátvételen már átment nevezési lap a mérvadó, ezen késõbb már változtatni nem lehet.
A pontozás az alábbiak szerint történik : Elért helyezés Kupa pont 1. 20 2. 15 3. 12 4. 10 5. 8 6. 6 7. 4 8. 3 9. 2 10. 1
Az összesítésnél a pontazonosság esetén
a több elért jobb helyezés dönt. Ha ez sem dönt,
az abszolút ügyességi versenyben elért jobb helyezés
a döntõ.
11. Nevezés, hozzájárulás : A szabályszerûen
kitöltött nevezési lapot kell a rendezõségnek
eljuttatni és ezzel egyidõben a megállapított
nevezési díjat megfizetni. A szállás és
ellátás költségeit a jelentkezõk maguk
fedezik. A jelentkezést a kitöltött jelentkezési
lap és a nevezési díj egyidejû beérkezése
után fogadjuk el.
12. Záró rendelkezések : A rendezõségnek
jogában áll a résztvevõ autók maximális
számát elõírni, létszámon felüli
jelentkezést visszautasítani a verseny biztonságos
lebonyolítása érdekében. A rendezõ nem
felel a versenyzõk esetleges anyagi káráért,
veszteségért, a felszerelés elromlásáért,
amelyet maguk vagy mások okoztak. A károkat és veszteségeket
a versenyzõk maguk fedezik. Valamennyi esetleges változást,
mely az egyes feladatok megoldására vagy ETAP-okra vonatkozik,
a rendezõség a verseny megkezdése elõtt vagy
esetenként start elõtt hozza a versenyzõk tudomására,
végrehajtási utasítás formájában.
A rendezõ fenntart magának minden jogot az összes elõírás
értelmezésére, jelen versenyszabályzat módosítására
kiegészítésére, esetlegesen a rendezvény,
etap megszakításának illetve törlésének
jogát is.
Rendezõség 1997